Op 20 november is de internationale dag van de rechten van het kind. Unicef, een organisatie die voor de rechten van het kind opkomt verzorgde op 20 november een gastles aan leerlingen tussen 10 en 12 jaar. Want niet iedereen heeft het geluk om onderwijs te volgen. In Afrika en Azië zijn er veel kinderen die niet de mogelijkheid hebben om naar school te gaan. Maar ook het recht op schoon drinkwater is een recht, in veel derde wereldlanden is dit een groot probleem. Aan het einde van de gastles werd het duidelijk dat niet alle kinderen in de wereld even veel geluk hebben. Een Blackberry of Iphone is minder belangrijk in Afrika. Schoon drinkwater, naar school kunnen gaan, gezond leven of met vrienden op straat kunnen spelen is voor sommige kinderen veel belangrijker.Op die dag hield Stichting Prisma een feest. Vrijwilligers, leerlingen verzorgden sketches en spellen om de bezoekers te vermaken. Ook werden er liedjes gezongen. En natuurlijk niet te vergeten, allerlei lekker hapjes die door de moeders van onze leerlingen zijn gemaakt. Maar het leukste moment van de dag was de stoelendans van de vaders, broers en ooms van de leerlingen. Zij waren net zo enthousiast en serieus bezig als de leerlingen van Prisma.