In verband met het offerfeest hebben wij offervlees gedoneerd aan alle mensen van de voedselbank in Breda. Gezien het feit de bedoeling van de offerfeest de zwakkeren, armen in de samenleving helpen is, hebben wij onze leden gemotiveerd vlees te offeren aan de voedselbank.

Onze doel is ook om bewustwording te creëren onder oa de moslim gemeenschap in Breda. Door publieke aandacht te schenken aan deze vorm van betrokkenheid bij de samenleving, van vooral de moslims in Breda, kunnen veel mensen/organisaties gestimuleerd worden, en wie weet iedere jaar tijdens o.a de offerfeest deze vorm van betrokkenheid tonen.

Wij waren namelijk geschokt toen mevrouw Anita van Pelt, die vrijwilliger is bij de voedselbank, vertelde dat wij slechts de derde of vierde moslim groep zijn die een donatie deden bij de voedselbank.

Achterliggende gedachte is ook dat moslims geattendeerd moeten worden en hun betrokkenheid tonen bij hulporganisaties als de voedselbank. Bij het Offerfeest, dat net afgelopen is, schenken moslims vlees aan armen of zwakkeren. Wij willen ze stimuleren om hun eten naar de voedselbank te brengen. Er leven immers niet alleen armen in Afrika, maar ook in Breda. Wij willen benadrukken dat de pakketten voor iederéén bedoeld zijn.

Wij willen dit graag zichtbaar maken. Wie weet kunnen wij met deze donatie ervoor zorgen dat de maatschappelijke betrokkenheid wordt vergroot onder de inwoners van Breda, en zo diverse doelgroepen die leven in Breda, dichter tot elkaar worden gebracht en wij als stichting een bijdrage aan een harmonieuze samenleving hebben. Wij hopen dat deze vorm van betrokkenheid een jaarlijks terugkerend gebruik wordt!

Foto’s van verschillende donaties.

img_1077  cpwogdvweaaiqcm cpwogmhwwaet3hfcpwof1cucaasnle dsc_0648 img_1078

voedselbank-krant-2 voedselbank-krant naamloosf naamloosd